innovatie nader bekeken

VB-CoilAir

 

VB-CoilAir is ontworpen voor voertuigen met schroefveren. Bij h et monteren van VB-CoilAir worden de schroefveren op de achteras vervangen door luchtbalgen. De druk in de balgen wordt door de berijder bijgehouden. Dit basissysteem is het startpunt voor de aanpassing en verbetering van de vering van uw voertuig.

Veiligheid voorop

Met remaanpassing

 

Indien nodig wordt VB-CoilAir uitgevoerd met een systeem om een ALR correctie uit te voeren. Op deze manier blijft de juiste remwerking behouden.

 
 

 

Compleet en klaar voor actie

VB-CoilAir

 

VB-CoilAir bestaat onder andere uit:

 

  • luchtbalgen
  • bevestiging- en reactiesteunen
  • diverse bevestiging- en beschermingsmaterialen
  • vulventiel(en)
  • luchtkoppelingen en aansluitkoppelingen
  • luchtleiding(en)
  • rem aanpassing (indien noodzakelijk)

 

Voor optimale vrijheid

Opties voor VB-CoilAir

 

Het basissysteem van VB-CoilAir is uit te breiden met:

 

  • Druk controle systeem, VB-PCS (VB-Pressure Control System).
  • Compressor set, VB-CK (VB-Compressor Kit)

 

Pressure Control System (VB-PCS)

 

Met dit druk controle systeem kan de bestuurder via het bedieningspaneel de hulpluchtvering onder het voertuig regelen. Het speciale drukbegrenzingsventiel voorkomt dat de luchtdruk in het systeem tijdens oppompen te hoog oploopt.

 

Compressor Kit (VB-CK)

 

Met dit systeem kan de bestuurder de hulpluchtvering onder het voertuig zelfstandig oppompen zonder naar een garage of tankstation te hoeven rijden. Zo kan men zelf geheel onafhankelijk de rijhoogte regelen. Bijvoorbeeld bij het oprijden van een veerboot of het passeren van een steile op-/afrit, waarbij geringe bodemvrijheid problemen kan geven. Ook is het in beperkte mate mogelijk het voertuig waterpas te zetten op locatie.

 
 

Voordelen samengevat

Waarom VB-CoilAir?

 

  • verbetering rijcomfort
  • verbetering wegligging ongeacht beladingsgraad
  • instelbare wagenhoogte (door de druk in de luchtbalgen te variëren)
    • lager; voor extra gemak bij laden, lossen, in en uitstappen
    • hoger; voor meer bodemvrijheid op ruw terrein
  • voertuig links/rechts rechtzetten bij ladingverschillen (mogelijk door tweekamer systeem)
  • Relatief goedkoop
  • Carrosserie, inrichting en belading blijven beschermd tegen schade
  • Zware belading is vanaf de buitenkant niet meer zichtbaar
  • Schokdempers worden minder belast

 

 

 

 

 

 

 

Isfordink.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie. Sluiten