VB-SemiAir

innovatie nader bekeken

VB-SemiAir

 

VB-SemiAir voor voertuigen met bladveren wordt als tweekamer systeem geleverd; de luchtbalgen staan dus niet in verbinding met elkaar. De toepassing van een twee kamersysteem zorgt ervoor dat links en rechts van elkaar te scheiden zijn dankzij een tweede vulventiel, waardoor het mogelijk is om bij kleine ladingsverschillen het voertuig toch recht te zetten.

Veiligheid voorop

Met remaanpassing

 

Wij leveren VB-SemiAir standaard bijna altijd met een remaanpassing. Bij het merendeel van de bestaande voertuigen is dit onderdeel noodzakelijk voor een veilig en betrouwbaar rijgedrag en een optimale remwerking van uw voertuig.

 

Compleet en klaar voor actie

VB-SemiAir

 

Het basis hulpluchtveersysteem bestaat onder andere uit:

 

- luchtbalgen

- bevestiging- en reactiesteunen

- diverse bevestiging- en beschermingsmaterialen

- vulventiel(en)

- luchtkoppelingen en aansluitkoppelingen

- luchtleiding(en)

- rem aanpassing (indien noodzakelijk)

Voor optimale vrijheid

Opties voor VB-SemiAir

 

Het basissysteem van VB-SemiAir is uit te breiden met:

 

  • Druk controle systeem, VB-PCS (VB-Pressure Control System).
  • Compressor set, VB-CK (VB-Compressor Kit)

 

Pressure Control System (VB-PCS)

 

Met dit druk controle systeem kan de bestuurder via het bedieningspaneel de hulpluchtvering onder het voertuig regelen. Het speciale drukbegrenzingsventiel voorkomt dat de luchtdruk in het systeem tijdens oppompen te hoog oploopt.

 

Compressor Kit (VB-CK)

 

Met dit systeem kan de bestuurder de hulpluchtvering onder het voertuig zelfstandig oppompen zonder naar een garage of tankstation te hoeven rijden. Zo kan men zelf geheel onafhankelijk de rijhoogte regelen. Bijvoorbeeld bij het oprijden van een veerboot of het passeren van een steile op-/afrit, waarbij geringe bodemvrijheid problemen kan geven. Ook is het in beperkte mate mogelijk het voertuig waterpas te zetten op locatie.

 

 

Voordelen samengevat

Waarom hulpluchtvering?

 

  • verbetering rijcomfort
  • verbetering wegligging ongeacht beladingsgraad
  • instelbare wagenhoogte (door de druk in de luchtbalgen te variëren)
    • lager; voor extra gemak bij laden, lossen, in en uitstappen
    • hoger; voor meer bodemvrijheid op ruw terrein
  • voertuig links/rechts rechtzetten bij ladingverschillen (mogelijk door tweekamer systeem)
  • Relatief goedkoop
  • Carrosserie, inrichting en belading blijven beschermd tegen schade
  • Zware belading is vanaf de buitenkant niet meer zichtbaar
  • Schokdempers worden minder belast

 

Isfordink.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie. Sluiten